"Научни изследвания не се правят от днес или от вчера, а откакто свят светува предимно от любопитство за това как работи света около нас. Научната работа е базирана всъщност на законите на Вселената и винаги е довеждала до практически приложения през годините. Дали например Максуел е знаел когато е работил, че цялата ни икономика и целият свят ще се движи от електроенергията? Съмнявам се, че е можел да предположи. Но благодарение на такива неща светът е това, което е в момента."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Като раса и цивилизация ние се раждаме любопитни за всяко едно нещо. По една или друга причина, най-вече обстоятелствата около нас, е трудно да осъществяваме винаги мечтите си. Но всеки от нас носи в себе си някаква искра на любопитство за това кое как работи, какво има отвъд хоризонта. Мисля, че този въпрос е много дълбоко вграден в човека. Хората и обществото винаги ще откликнат когато им се покаже нещо интересно или по интересен начин и е задължение на учените  да представят изследванията си и Вселената като нещо интересно и същевременно разбираемо."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"В епохата на Възраждането, която е донесла бум на българското общество, нещата са били изключително ясни, прости и точни. Хората са се събирали, за да събират средства за образованието, а в наше време се събират хора, за да разпределят и малкото средства за образование - имам предвид новите обществени съвети. Законът за образованието тогава е бил една страница, през 1991 г. е бил три страници, а сега може би ако се наредят всички законови и подзаконови рамки ще стигне от бюрото до тавана. Аз като математик обичам да опростявам нещата, защото знам, че когато нещата са ясни, кратки и точни има успех."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Много колеги се сърдят и казват, че вземаме най-добрите. Казваме – ние не ги вземаме, те просто сами идват. Направете и вие нещо, поучете се от нас, направете и вашите училища подобни и вземайте и вие, никой не ви пречи. Аз наистина препоръчвам да се черпи опита от най-добрите и да се прилага от другите, за да може и те да станат също така добри. А не обратното – като има проспериращо училище да го унищожим, та вече и за средното образование да бягат на Терминал 2. Сега за висшето образование бягат на Терминал 2, дайте да унищожим и доброто, което е останало – средното образование."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 

 
 
 

 

 

ИЗБРАНИ ЦИТАТИ

                                                                                                                                                                                          Виж всички


×

Последвайте ни във Facebook